ANASAYFAYA GERİ DÖN



ÜNİVERSİTE HAKKINDA

·         İsim ve adres bilgileri

·         Akademik takvim

·         Akademik yönetim

·         Üniversite hakkında

·         Programlar

·         Kabul koşulları

·         Önceki öğrenmenin tanınması

·         Genel kayıt prosedürü

·         Avrupa kredi transfer sistemi (akts)

·         Yurt dışındaki eğitimin tanınması

·         Akademik danışmanlık

·         Değerlendirme sistemi

·         Uluslararasılaşma

·         Hayat boyu öğrenme

·         Araştırma merkezleri

·         Kültür ve sanat

·         Bilimsel yayınlar

·         Kurum akts koordinatörü

·         Bölüm/program akts koordinatörleri

·         Bologna eşgüdüm komisyonu (bek)

 

İSİM VE ADRES BİLGİLERİ

Mahmutbey Yerleşkesi (Ana Yerleşke)

 

Posta Adresi: Mahmutbey Dilmenler Caddesi, No 26, 34217 Bağcılar, İstanbul

Telefon: (0212) 604 01 00

Faks:  (0212) 445 81 71

 

Şişli Yerleşkesi 

 

Posta Adresi: Abide-i Hürriyet Caddesi, Kocamansur Sokak No 46, Şişli, İstanbul

Telefon:  (0212) 373 59 00

 

geri dön

 

AKADEMİK TAKVİM

 

İstanbul Kemerburgaz Üniversitesinde bir akademik yıl 2 hafta süren sınav dönemi dahil olmak üzere 16 haftalık güz dönemi ve bahar dönemi olmak üzere iki ayrı dönemden oluşur. Ayrıca 7 hafta süreli yaz okulu yapılır.

 

2014 – 2015 Akademik Takvimi

 

Güz Dönemi

Ders Kayıtları                                                         17 - 19 Eylül 2014

Derslerin Başlaması                                                22 Eylül 2014

Derslerin Sona Ermesi                                            31 Aralık 2014

Final Sınavları                                                         5-17 Ocak 2014

   

Bahar Dönemi

Ders Kayıtları                                                         4-6 Şubat 2015

Derslerin Başlaması                                                9 Şubat 2015

Derslerin Sona Ermesi                                            15 Mayıs 2015

Final Sınavları                                                         20 Mayıs-31 Mayıs 2015

   

Yaz Okulu

Derslerin Başlaması                                                22 Haziran 2015

Derslerin ve Sona Ermesi                                       5 Ağustos 2015

 

geri dön

 

AKADEMİK YÖNETİM

 

Rektör

 

Prof. Dr. Yıldırım Üçtuğ

 

Rektör Yardımcısı

 

Prof. Dr. Selahattin Kuru

 

Faküklte Dekanları

 

Eczacılık Fakültesi Dekanı: Prof. Dr. Akgül Yeşilada

Fen-Edebiyat Fakültesi Dekanı: Prof. Dr. Kaan Ökten

Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Dekanı: Prof. Dr. İsmet Vildan Alptekin

Hukuk Fakültesi Dekanı: Prof. Dr. Şükran Şıpka

İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı: Prof. Dr. Aysu İnsel

Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi Dekanı: Prof. Dr. H. Yılmaz Kaptan

Tıp Fakültesi Dekanı: Prof. Dr. Erhun Eyüboğlu

 

Enstitü Müdürleri

 

Fen Bilimleri Enstitüsü Müdürü: Doç. Dr. Oğuz Bayat

Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürü: Prof. Dr. Hayri Kozanoğlu

 

Yüksekokul/MeslekYüksekokulu Müdürleri

 

Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürü: Müge Gençer

Meslek Yüksekokulu Müdürü: Yrd. Doç. Dr. Fahri Erenel

 

Senato

 

Prof. Dr. Yıldırım Üçtuğ (Rektör)

Prof. Dr. Selahattin Kuru (Rektör Yardımcısı)

Prof. Dr. Akgül Yeşilada (Eczacılık Fakültesi Dekanı)

Prof. Dr. Kaan Ökten (Fen-Edebiyat Fakültesi Dekanı)

Prof. Dr. İsmet Vildan Alptekin (Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Dekanı)

Prof. Dr. Şükran Şıpka (Hukuk Fakültesi Dekanı)

Prof. Dr. Aysu İnsel (İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı)

Prof. Dr. H. Yılmaz Kaptan (Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi Dekanı)

Prof. Dr. Erhun Eyüboğlu (Tıp Fakültesi Dekanı)

Doç. Dr. Oğuz Bayat (Fen Bilimleri Enstitüsü Müdürü)

Prof. Dr. Hayri Kozanoğlu (Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürü)

Müge Gençer (Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürü)

Yrd. Doç. Dr. Fahri Erenel (Meslek Yüksekokulu Müdürü)

Prof. Dr. Mehmet Tanol (Eczacılık Fakültesi Temsilcisi)

Prof. Dr. Mehmet Kıldır (Fen-Edebiyat Fakültesi Temsilcisi)

Doç. Dr. Cemile Tuna (Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Temsilcisi)

Prof. Dr. Hüseyin Ülgen (Hukuk Fakültesi Temsilcisi)

Prof. Dr. Haluk Levent (İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı)

Prof. Dr. Veysel Gazi (Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi Temsilcisi)

Prof. Dr. Mahmut Yüksel (Tıp Fakültesi Temsilcisi)

 

Üniversite Yönetim Kurulu

 

Prof. Dr. Yıldırım Üçtuğ (Rektör)

Prof. Dr. Selahattin Kuru (Rektör Yardımcısı)

Prof. Dr. Akgül Yeşilada (Eczacılık Fakültesi Dekanı)

Prof. Dr. Kaan Ökten (Fen-Edebiyat Fakültesi Dekanı)

Prof. Dr. İsmet Vildan Alptekin (Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Dekanı)

Prof. Dr. Şükran Şıpka (Hukuk Fakültesi Dekanı)

Prof. Dr. Aysu İnsel (İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı)

Prof. Dr. H. Yılmaz Kaptan (Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi Dekanı)

Prof. Dr. Erhun Eyüboğlu (Tıp Fakültesi Dekanı)

Prof. Dr. Veysel Gazi

Prof. Dr. Mehmet Tanol

Prof. Dr. Turgut İpek

 

geri dön

 

ÜNİVERSİTE HAKKINDA

 

İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi 2008 yılında kurulmuş, 2011-2912 eğitim-öğretim yılında 5 fakültesi, 2 enstitüsü, 1 yabancı diller yüksekokulu ve 14 lisans ve 4 yüksek lisans programıyla eğitime başlamıştır. İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi 2013-2014 eğitim-öğretim yılında 7 fakültesi, 2 enstitüsü, 1 yabancı diller yüksekokulu, 1 meslek yüksekokulu ve 22 lisans, 5 yüksek lisans ve 3 ön lisans programıyla kapsamlı ve seçkin eğitim kurumu olma ilkeleriyle yoluna devam etmektedir.

 

İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi akademik kadrosu ve yetiştirdiği değerler ile bilgi üretmeyi, ürettiği bilgiyi toplumla paylaşarak ülke değerlerini zenginleştirmeyi kendisine misyon kabul etmiştir.


Uluslararası standartlarda bir program izleyen İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi dinamik, yenilikçi ve araştırmacı akademik kadrosu ile özgüven sahibi, hayata geniş bir perspektiften bakan, bilgi ve teknoloji çağı ile uyumlu yeni yüzyılın parlak gençlerini yetiştirmeyi hedefler.


geri dön

 

PROGRAMLAR

 

Lisans Programları

 

Eczacılık Fakültesi

 

Eczacılık Lisans Programı

 

Fen-Edebiyat Fakültesi

 

Psikoloji Lisans Programı

Sosyoloji Lisans Programı

 

Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi

 

Grafik Tasarım Lisans Programı

Plastik Sanatlar Lisans Programı

Moda ve Tekstil Tasarımı Lisans Programı

Takı Tasarımı Lisans Programı

 

Hukuk Fakültesi

 

Hukuk Lisans Programı

Hukuk Çift Diploma Lisans Programı

 

İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi

 

Ekonomi Lisans Programı

İşletme Lisans Programı

Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Lisans Programı

Uluslararası Lojistik Yönetimi Lisans Programı

Uluslararası İlişkiler Lisans Programı

Uluslararası Ticaret Lisans Programı

 

Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi

 

Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı

Elektrik-Elektronik Mühendisliği Lisans Programı

Endüstri Mühendisliği Lisans Programı

İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Lisans Programı

İnşaat Mühendisliği Lisans Programı

Makine Mühendisliği Lisans Programı

Mimarlık Lisans Programı

 

Tıp Fakültesi

 

Tıp Lisans Programı

 

Yüksek Lisans Programları

 

Sosyal Bilimler Enstitüsü

 

İşletme Yüksek Lisans Programı

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans Programı

Siyaset ve Uluslararası İlişkiler Yüksek Lisans Programı

Uluslararası Ticaret Hukuku Yüksek Lisans Programı

 

Fen Bilimleri Enstitüsü

 

Bilgi Teknolojileri Yüksek Lisans Programı

Elektrik ve Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programı

 

Doktora Programları

 

Fen Bilimleri Enstitüsü

 

Elektrik ve Bilgisayar Mühendisliği Doktora Programı

 

Ön Lisans Programları

 

Meslek Yüksekokulu

 

Çocuk Gelişimi Ön Lisans Programı

İş Sağlığı ve Güvenliği Ön Lisans Programı

Sosyal Hizmetler Ön Lisans Programı

İlk ve Acil Yardım Ön Lisans Programı

Optisyenlik Ön Lisans Programı

Odyometri Ön Lisans Programı

 

geri dön

 

KABUL KOŞULLARI

 

Türk Öğrenciler

 

Yüksek Öğretim Kurumu’nun düzenlemeleri çerçevesinde, Türkiye’de ön lisans ve lisans programlarına öğrenci kabulü merkezi olarak yapılan iki aşamalı (YGS ve LYS) sınav sonuçlarına göre yapılır. Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) adayların seçme sınavında aldıkları puanlarına ve lise puanlarının katkılarına göre öğrencileri seçtikleri bölümlere yerleştirir.

 

Lisansüstü programlarına kabul edilmek için İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi’nin yönetmeliklerine uygun olarak öğrencinin lisans başarı düzeyi, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) puanı, İngilizce yürütülen programlar için İngilizce bilgi düzeyi ve ilgili Yönetim Kurulu tarafından uygun görülen ve adaylara duyurulan diğer ölçütler değerlendirilerek öğrenci alınır.

 

Yabancı Uyruklu Öğrenciler

 

Yabancı uyruklu öğrenciler İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi bünyesinde bulunan lisans programlarına ilgili yönetmelik gereği uluslararası kabul gören lise mezuniyet diploması ve uluslararası geçerliliği olan sınav sonuçları ile kabul edilirler.

 

Üniversitemizde eğitim dilinin tümüyle veya %30 oranında İngilizce olduğu programlara öğrencilerin kayıt olabilmeleri için İngilizce dil yeterliliklerini belgelemeleri gerekir. Dil yeterliliği olmayan öğrenciler İngilizce hazırlık programına alınırlar.

 

Uluslararası Değişim Öğrencileri

 

Değişim öğrencilerinin kabulü İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi ile değişim yapılan üniversite arasında imzalanan anlaşma (Erasmus değişim anlaşması veya ikili değişim anlaşması) çerçevesinde yapılır. Söz konusu anlaşmada belirtilen kural ve koşullara bağlı olarak değişim öğrencileri İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi’nde bir veya iki dönem ders alabilirler.

 

Yatay Geçiş Yapmak İsteyen Öğrenciler

 

Bir üniversitede okumakta olan ve İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi’ne yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler ilgili yönetmeliklerine uygun olarak açıklanan kontenjanlara başvurabilirler.

 

Özel Öğrenciler

 

Yurt içinde veya yurt dışında başka bir yüksek öğrenim kurumunda kayıtlı olan öğrenciler başvurdukları programın bağlı olduğu akademik birimin onayı ile özel öğrenci olarak İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi’nde bir ya da iki dönem ders alabilirler. Eğitim dilinin tümüyle veya kısmen İngilizce olduğu programlardan ders alan özel öğrenciler İngilizce dil düzeylerini belgelemek durumundadırlar.

 

geri dön

 

ÖNCEKİ ÖĞRENMENİN TANINMASI

 

Önceki formal öğrenmenin tanınması ulusal düzeyde Yüksek Öğrenim Kurumu’nun çerçeve yönetmeliklerine ve İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi’nin ilgili yönetmeliklerine göre yapılır.

 

Kurum içi yatay geçişler ilgili yönetim kurulu tarafından belirlenen kontenjanlar dahilinde yapılır. Kontenjanlar ilan edilen her yıl için ÖSYM Kılavuzunda öngörülen öğrenci kontenjanının belirli bir oranı olarak ilgili yönetim kurulları tarafından belirlenir. Kurum içi yatay geçiş kontenjanları taban puanı ve öngörülen ilave şartlarla birlikte son başvurunun kabul edileceği günden belirli bir süre öncesinde Üniversite web sayfasında ilan edilir.

 

Üniversite bünyesindeki aynı düzeyde fakat farklı merkezi yerleştirme puan türü ile öğrenci kabul eden diploma programları arasında yatay geçiş başvurusu yapılabilmesi için öğrencinin merkezi sınava girdiği yıl itibarıyla geçmek istediği diploma programı için geçerli olan puan türünde aldığı merkezi yerleştirme puanının geçmek istediği diploma programına eşdeğer yurt içindeki diğer üniversitelerin diploma programlarının en düşük taban puanından az olmaması şartı aranır.

 

Yetenek sınavı ile öğrenci alan diploma programlarına kurum içi yatay geçişlerde diğer şartların yanı sıra yetenek sınavında da başarılı olma şartı aranır.


Meslek yüksekokulları ile açıköğretim ön lisans programlarını başarı ile tamamlamış öğrenciler lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti meslek yüksekokullarının son sınıf öğrencileri ve mezunları ile aynı koşullarda yurtdışından mezun olup denkliği kabul edilen adaylar da dikey geçiş için başvurabilirler. Gerek merkezi yerleştirme gerekse özel yetenek sınavı ile öğrenci alan meslek yüksekokulundan lisans programlarına dikey geçiş yapmak istiyorlarsa DGS sınavına girmek zorundadırlar. Özel Yetenek sınavı ile öğrenci alan lisans programlarına dikey geçiş de merkezi olarak yapılır.

 

Lisansüstü düzeyinde yatay geçişlerde üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. Bir öğrencinin yatay geçiş başvurusunun kabul edilebilmesi için kabul koşullarını sağlamış olması gerekir. Üniversitenin bir lisansüstü programına yatay geçiş yapmak isteyen öğrenci devam etmekte olduğu öğretim programını tanıtan ve kayıt olduğu derslerden başarı durumunu belirten belgeleri dilekçesine ekleyerek ilan edilen başvuru dönemi içinde ilgili enstitü müdürlüğüne başvurur. Başvurular ilgili Enstitü Yönetim Kurulunda incelenerek öğrencinin yatay geçiş isteminin uygun olup olmadığı karara bağlanır.

 

Öğrencinin bir başka üniversitenin lisansüstü programına kayıtlı iken aldığı derslerden sonradan üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin kaydolmuş olduğu programa sayılacağı ilgili enstitü yönetim kurulu onayı ile belirlenir.

Türkiye'de örgün eğitim kurumları dışında formel olmayan eğitime veya deneyime dayalı öğrenmenin tanınma süreci ile ilgili düzenlemeler henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi lisans ve lisansüstü programlarında formel olmayan eğitime veya deneyime dayalı öğrenmenin tanımlanması çalışmaları sürdürmektedir.

 

geri dön

 

GENEL KAYIT PROSEDÜRÜ

 

Öğrenciler İstanbul Kemerburgaz Üniversitesine kesin kayıt yaptırdıkları tarihten itibaren azami öğretim süresini doldurana kadar her dönemin başında akademik takvimde belirtilen tarihler içinde kayıtlarını yenilemek zorundadırlar. Kaydın yenilenmesi öğrencinin sorumluluğundadır. Kaydını yenilemeyen öğrenciler kayıtsız oldukları süre içinde öğrencilik haklarından yararlanamazlar.

 

Ders kayıtlarının öğrenci tarafından ders ekleme-bırakma dönemi sonuna kadar tamamlanması gerekir.

 

Kayıt yenilemeyen öğrenciler ilgili yönetmelik hükümlerine göre dönem ücretinin belirli kısmını ödeyerek kayıt dondurma yoluna gidebilirler. Kayıt dondurma isteği kabul edilen öğrenciler için kayıt dondurulan süre azami öğretim süresinden sayılmaz. Kayıt dondurmadan kaydını yenilemeyen öğrenciler için kayıtsız geçirilen süre azami öğretim süresinden sayılır ve bu öğrenciler kaydını yenilemedikleri döneme ait ücretlerini öderler.

 

 

geri dön

 

AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS)

 

Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS) öğrencinin iş yüküne dayalı bir kredi sistemidir. Öğrencinin bir dersi başarıyla tamamlayabilmesi için yapması gereken çalışmaların tümünü (teorik ders, uygulama, seminer, bireysel çalışma, sınav, ödev, proje vb.) kapsayan bir değerdir. Bu değerin hesaplanmasında önemli ölçüt öğrenme kazanımlarıdır. Öğrencinin öğrenme kazanımlarını elde edebilmek için harcadığı süre bir dersin AKTS değerini belirlemektedir. Diğer bir deyişle, AKTS kredilerinin belirlenmesinde temel ölçüt öğrenci iş yüküdür.

 

İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi eğitim-öğretime başladığında Avrupa Kredi Transfer sistemini benimsemiş ve başından itibaren bu sistemi uygulamaktadır. İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi’nde yürürlüğe giren bütün programlar başından Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) ve AKTS Rehberi (ECTS Guide) esas alınarak tanımlanmış ve ders kredileri buna göre hesaplanmış bulunmaktadır. Buna göre bir akademik yılda alınması gerekli tüm derslerin kredilerinin toplamı 60 AKTS, yarıyıl başına alınması gereken derslerin tümünün kredi olarak karşılığı 30 AKTS olacak şekilde düzenlenmiştir. Bir akademik yıl 1500 saat öğrenci iş yükü ve 60 AKTS, bir dönem 750 saat öğrenci iş yükü ve 30 AKTS öğrenci iş yükü olarak kabul edilmiştir.

 

TYYÇ düzeylerine göre toplam kredi (AKTS) ve öğrenci iş yükü değerleri aşağıdaki gibidir.


TYYÇ Düzeylerine göre Toplam Kredi (AKTS) ve Öğrenci İş Yükü Değerleri

 

TYYÇ Düzeyi

 

Süre(Yıl)

Toplam AKTS Kredisi

Toplam Öğrenci İş Yükü (Saat)

8. Düzey (Doktora)

 

 4

 240

 6000

7. Düzey (Yüksek Lisans)

Projeli Programlar

1,5

90

2250

Tezli Programlar

2

120

3000

6. Düzey (Lisans)

4 Yıllık Programlar

4

240

6000

5 Yıllık Programlar

5

300

7500

6 Yıllık Programlar

6

360

9000

5. Düzey (Ön Lisans)

 

2

120

3000

 

 

geri dön

 

YURT DIŞINDAKİ EĞİTİMİN TANINMASI

 

İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi’nin Erasmus değişim anlaşması veya ikili değişim anlaşması yapmış olduğu yurt dışındaki üniversitelerde bir veya iki dönem için değişim öğrencisi olarak bulunmuş olan öğrencilerin alıp başarılı oldukları dersler İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi tarafından tanınmaktadır. Öğrenciler yurt dışında eğitim alacakları kuruma gitmeden önce bir öğrenim anlaşması hazırlarlar ve bunu ilgili değişim koordinatörüne onaylatırlar. Öğrenim anlaşmasında yer alan derslerde bir değişiklik olması durumunda koordinatörler onayı ile değişiklikleri yapabilirler. Yurtdışında alınıp başarılı olunan dersler öğrenci geri döndüklerinde transkriptlerine yansıtılır.

 

AKADEMİK DANIŞMANLIK

 

İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi‘nde her öğrenciye bir danışman atanır. Öğrencinin danışmanı zorunluluk olmadıkça değiştirilmez.


Öğrenci danışmanları öğrenci bilgi sistemi üzerinden öğrencinin kayıt bilgileri, akademik durumu, almış olduğu derslerden aldığı notlar gibi öğrencinin performansını gösteren bilgiye ulaşır ve bu bilgiye her an hakimdir


Öğrenci danışmanı öğrencinin isteği durumunda öğrenciyi kabul ederek gereksinim duyduğu konularda öğrenciye yardımcı olur.

 

geri dön

 

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

 

Ders Yükü

 

Bir dersin yükü AKTS kredi yükü olarak tanımlanır. AKTS kredi yükü dersin iş yükü hesabına bağlı olarak oluşturulan ve öğretim programının her yarıyılı için toplam 30 AKTS olarak önerilen bir değerdir. Bir AKTS kredi yük yaklaşık olarak öğrencinin bir yarıyılda 25-30 saatlik çalışmasına karşılık gelir. Atölye, stüdyo, saha uygulaması ve staj gibi diğer öğretim faaliyetlerinin AKTS kredi yükü ilgili kurulların teklifi ile Üniversite Senatosu tarafından belirlenir.

Her akademik yıla ait ders tanımlarında ve programlarında yapılacak değişiklikler bir önceki akademik yılın Mayıs ayı sonuna kadar ilgili kurullardan geçirilerek Üniversite Senatosunca karara bağlanır.

 

Bir öğrencinin her yarıyılda alabileceği normal (nominal) ders yükü kayıtlı olduğu programın öğrencinin bulunduğu yarıyıldaki ders yüküdür.

 

Bir öğrencinin her yarıyılda alabileceği ders yükü öğrencinin başarı durumuna göre kısıtlanabilir ya da artmasına izin verilebilir. Genel not ortalaması belirli bir değerin altında olan öğrenciler sınamalı statüdedirler. Sınamalı öğrenciler yeni ders alamazlar, yalnızca daha önce almış oldukları dersleri tekrarlayabilirler. Genel not ortalaması belirli değerlerin üzerinde olan başarılı öğrenciler belirlenen mıktarlarda fazla ders yükü alabilirler.

 

Öğrencinin bir yarıyılda alacağı ders yükü haftalık ders programının zorunlu kıldığı hallerde veya haklı ve geçerli bir nedeninin bulunması durumunda azaltılabilir. Ancak her bir yarıyılda en az bir derse kayıt olmak zorunludur.

 

geri dön

 

ULUSLARARASILAŞMA

 

İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi uluslararasılaşmaya önem verir. Uluslararasılaşma yurt dışı öğrenci kabulu, değişim programları, ortak diploma programları ve araştırma işbirliği alanlarında yoğunlaşır. İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi yeni kaydolan öğrenci sayısı olarak önemli oranda yurt dışı öğrenci almaktadır. Erasmus programı çerçevesinde  ve ikili anlaşmalar çerçevesinde yurt dışındaki üniversitelerle öğrenci değişimi yapılmaktadır. Yurt dışındaki üniversitelerle ortak diploma programları ve ortaka raştırma projeleri yürütülmektedir. Bunlar içinde Köln Üniversitesi ile yürütülmekte olan hukuk çift diploma lisans programı örnek bir işbirliğidir.

 

HAYAT BOYU ÖĞRENME

 

Sürekli Eğitim Merkezi (SEM)

 

İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi’nin amacı günümüz dünyasında değişimin bir seçenek değil bir zorunluluk olduğunun bilincinde olan, istihdam edilebilirlik ve sürdürülebilir büyüme için yeni düşüncelere ve becerilere yatırım yapmanın gerekliliğini kavramış insan kaynağının, bilgi, beceri ve yetkinliklerinin günümüzün ihtiyaçları doğrultusunda geliştirilmesi ve sürekli güncel tutulmasının sağlanmasıdır.

 

İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi’nin öncelikli hedefi üniversitenin sahip olduğu uzmanlığı ve birikimi halkla, her düzeyden iş dünyası çalışanıyla, kamu kurumları ve yerel yönetimlerle buluşturmaktır.

 

İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi bu amaç doğrultusunda çeşitli sertifika programları yürütmektedir.

 

ARAŞTIRMA MERKEZLERİ

 

Psikoloji Uygulama ve Araştırma Merkezi (K-PAM)

 

İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi Psikoloji Uygulama ve Araşltırma Merkezi (K-PAM) psikoloji alanında araştırma ve uygulama amacıyla kurulmuştur. Merkez etkinliklerini çocuk psikolojisi, stres yönetimi gibi alanlarda yoğunlaştırmıştır.

 

geri dön

 

KÜLTÜR VE SANAT

 

İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi’nde kültür ve sanat etkinlikleri gerek akademik düzeyde gerek öğrenci etkinlikleri düzeyinde yapılır. Başta Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi ve Fen-Edebiyat Fakültesi olmak üzere akademik birimler çeşitli kültür ve sanat etkinlikleri düzenlerler. Öğrenci kulüplerinin bazıları kültür ve sanat alanındadırlar. Öğrenciler ve kulüpler tarafından yütülen kültür ve sanat etkinlikleri Sağlık Spor ve Kültür Direktörlüğü tarafından koordian edilmektedir.

 

BİLİMSEL YAYINLAR

 

İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi araştırmaya vurgu yapan bir üniversitedir. İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi akademik kadrosunun büyük kısmı genç araştırmacılardan oluşmaktadır. İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi bilimsel araştırma ve bilimsel yayınların özendirilmesi için akademik kadroya çeşitli destekler sağlamaktadır. Bunlar içinde üniversite araştırma fonundan sağlanan bilimsel araştırma desteği, bilimsel yayın ödülü, bilimsel konferans katılım desteği, dış destekli bilimsel araştırmalara üniversite fonlarından katı bulunmaktadır. Bu özendirici önlemler ile İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi öğretim üyeleri tarafından SCI, SSCI ve AHCI tarafından taranan dergilerde yapılan bilimsel yayınlarının sayısı hızla artmaktadır. Bilimsel araştırma ve bilimsel yayınların desteklenmesi konusu bir yönerge ile düzenlenmiş olup bu amaçla oluşturulan komisyon ve koordinatörlük birimi ile yürütülmektedir.

 

geri dön

 

KURUM AKTS KOORDİNATÖRÜ

 

Prof. Dr. Selahattin Kuru, Rektör Yardımcısı

 

BÖLÜM/PROGRAM AKTS KOORDİNATÖRLERİ

 

Eczacılık Fakültesi

 

Eczacılık Lisans Programı

Prof. Dr. Akgül Yeşilada

Fen-Edebiyat Fakültesi

 

Psikoloji Lisans Programı

Doç. Dr. Aylin İlden Koçkar

Sosyoloji Lisans Programı

Yrd. Doç. Dr. Nur Banu Kavaklı Birdal

Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi

 

Grafik Tasarım Lisans Programı

Yrd. Doç. Dr. Salih Denli

Plastik Sanatlar Lisans Programı

Doç. Dr. Nurcan Perdahçı

Moda ve Tekstil Tasarımı Lisans Programı

Yrd. Doç. Dr. Cemile Tuna

Takı Tasarımı Lisans Programı

Doç. Dr. Hülya Toksöz Şahiner 

Hukuk Fakültesi

 

Hukuk Lisans Programı

Prof. Dr. Şükran Şıpka

Hukuk Çift Diploma Lisans Programı

Prof. Dr. Şükran Şıpka

İktisadi ve İdari bilimler Fakültesi

 

Ekonomi Lisans Programı

Yrd. Doç. Dr. Bengi Yanık İlhan

İşletme Lisans Programı

Yrd. Doç. Dr. Ayla Esen 

Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetim

Yrd. Doç. Dr. Gülçin Coşkun

Uluslararası Lojistik Yönetimi Lisans Programı

Yrd.Doç.Dr. Atilla Çifter

Uluslararası İlişkiler Lisans Programı

Doç.Dr. Bianca Kaiser

Uluslararası Ticaret Lisans Programı

Yrd. Doç. Dr. Ceyda Maden Eyiusta

Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi

 

Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı

Yrd. Doç. Dr. Tuğçe Ballı

Elektrik-Elektronik Lisans Programı

Prof. Dr. Veysel Gazi

Endüstri Mühendisliği Lisans Programı

Yrd. Doç. Dr. Akıner Tüzüner

İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Lisans Programı

Yrd. Doç. Dr. Ufuk Soyöz

İnşaat Mühendisliği Lisans Programı

Yrd. Doç. Dr. Bekir Bartın

Makine Mühendisliği Lisans Programı

Yrd. Doç. Dr. Çekdar Vakıfahmetoğlu

Mimarlık Lisans Programı

Yrd. Doç. Dr. Derya Yorgancıoğlu

Tıp Fakültesi

 

Tıp Lisans Programı

Prof. Dr. Erhun Eyüpoğlu

Sosyal Bilimler Enstitüsü

 

İşletme Yüksek Lisans Programı

Yrd. Doç. Dr. Tutku Eker İşcioğlu      

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans Programı

Yrd. Doç. Dr. Nedret Yaşar 

Siyaset ve Uluslararası İlişkiler Yüksek Lisans Programı

Yrd. Doç. Dr. Eylem Akdeniz Göker      

Uluslararası Ticaret Hukuku Yüksek Lisans Programı

Yrd. Doç. Dr. A.Cemil Yıldırım            

Fen Bilimleri Enstitüsü

 

Bilgi Teknolojileri Yüksek Lisans Programı

Yrd. Doç. Dr. Tuğçe Ballı

Elektrik ve Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programı

Prof. Dr. Veysel Gazi

Elektrik ve Bilgisayar Mühendisliği Doktora Programı

Prof. Dr. Veysel Gazi

Meslek Yüksekokulu

 

Çocuk Gelişimi Önlisans Programı

Öğr. Gör. Betül Özkul

İş Sağlığı ve Güvenliği Önlisans Programı

Öğr. Gör. Ahmet Danış

Sosyal Hizmetler Önlisans Programı

Öğr. Gör. Deniz Parlak

Yabancı Diller Yüksekokulu

 

İngilizce Hazırlık Programı

Müge A. Gencer

 

 

geri dön

 

BOLOGNA EŞGÜDÜM KOMİSYONU (BEK)

 

Prof. Dr. Selahattin Kuru, Rektör Yardımcısı (Başkan)

Ayşenur Fidan, Öğrenci İşleri Direktörü (AKTS/DE Koordinatörü)

Şenay Yalçın, Uluslararası Ofis Direktörü (Erasmus Koordinatörü)

Emine Sular (Yazı İşleri Koordinatörü)

Öğrenci Konseyi Başkanı